Blog

Inowwide: A Horizon 2020 új, az innovatív európai kkv-k támogatására szolgáló pályázati eszközt nyit.

Az INNOWWIDE két nyitott felhívást tartalmaz az európai kkv-k számára, amelyben nemzetközi partnerekkel közösen vehetnek részt. A program célja, hogy segítse az Európán kívüli nemzetközi piacok elérését.Az első hívás 2019. április 1-én nyílik meg. A pályázatról további információk az alábbi linken találhatók: https://innowwide.eu/

A finanszírozás egy európai kis- és középvállalkozás számára történik, amely lehetővé teszi az Európán kívüli piacokon innovatív megoldások megvalósítását egy alvállalkozóval együttműködve. Ez utóbbi lehet szállító, ügyfél, tanácsadó, jogi tanácsadó, kutató és fejlesztő, együttműködő vagy végfelhasználó (nem feltétlenül KKV). Ez jó alkalom azon európai kkv-k számára, akik az indiai piacot igyekeznek elérni.

További információk a programmal kapcsolatban itt találhatók.

Pénzügyi és üzleti tervezési ismeretek workshop sorozatot tartottak az SZTE Virtus Vállalkozáskatalizátor Program keretében

A Szegedi Tudományegyetem Kutatás-fejlesztési és Innovációs Igazgatósága és az Input Program „Jó gazda szeme hizlalja a startupot” címmel pénzügyi és üzleti tervezési ismeretek workshop sorozatot rendezett az SZTE Virtus Vállalkozáskatalizátor Program keretében.

A három alkalmas gyakorlatias és interaktív workshopon a résztvevők elsajátíthatták a startupokhoz kapcsolódó pénzügyi és üzleti tervezéssel kapcsolatos főbb ismereteket, valamint mindazokat az üzleti praktikákat, amelyek segítségével hatékonyabban tudnak működtetni egy startupot és magabiztosabban pitchelni a befektetők előtt. Továbbá a workshop résztvevői megismerhették az üzleti terv elkészítésének logikáját, a beszámoló készítés szabályait és annak felépítését. Mindezeken túl, a résztvevők gyakorlati példákon keresztül megismerhették a jó és rossz üzleti gyakorlatokat, valamint csapatokat alkotva összeállítottak többek között üzleti tervet, cash flow táblát és one pagert.

A workshop előadója Szőcs Árpád volt, aki tíz évet dolgozott a pénzügyi szektorban, és lehetősége volt több hazai startup tőkebevonásában részt venni. Az előadótól megtudhattuk, hogy az üzleti tervezést nem csupán pénzügyi kérdésnek tartja, sokkal inkább az embert és annak motivációit keresi a számok mögött.

Idea Challenge V4+Balkan ötletverseny 2019

Március 26-30 között kerül megrendezésre a Szegedi Tudományegyetem Kutatás-fejlesztési és Innovációs Igazgatóság, a Tekrama, a GYEEK Klub, az INPUT Program, a SzegedBoost és a Cloudess közreműködésével az Idea Challenge V4+Balkan startup rendezvénye. A négynapos programsorozat kiemelkedő eseménye a március 29-én lévő ötletverseny, ahol a V4-es és balkáni országokból érkező hallgatók dolgoznak egy valós üzleti kihíváson.

A résztvevők multidiszciplináris csapatokban dolgoznak ki különböző ipari vagy saját ötletekre megoldást, amelyet a többnapos verseny végén szakmai zsűri előtt prezentálnak. A verseny fókuszában a probléma hatékony megoldása, az értékteremtés, illetve a megvalósíthatóság állnak. Az ötletek kidolgozásában a résztvevőket a verseny teljes ideje alatt mentorok segítik, illetve felkészítő szakmai workshopokkal, céglátogatással és egyéb felkészítő programokkal, előadásokkal támogatják. A verseny során a résztvevők megismerik azokat a technikákat, amelyek segítségével el tudnak indulni egy ötlet kidolgozásában, meg tudják nézni, hogy az ötletből indítható-e egy jövedelmező vállalkozás, illetve egy induló startup vállalkozás kezdeti lépéseit is megismerhetik. A versenyen résztvevők értékes ajándékokat nyerhetnek.

A rendezvényen való részvétel díjtalan, azonban a korlátozott férőhelyek miatt regisztrációhoz kötött!

Regisztrálni az alábbi linken lehet: https://ideachallenge.ticketninja.io/

A tavalyi rendezvényről készült videó ITT megtekinthető.

A programsorozattal kapcsolatos további információk az esemény Facebook és Intsagram oldalán érhetőek el.

Facebook: https://www.facebook.com/Idea-Challenge-Hungary-2428989837128394/

Instagram:https://www.instagram.com/ideachallengehungary/

Alapfokú iparjogvédelmi, illetve szerzői jogi képzést indít a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala 2019. első félévében.

Az iparjogvédelmi tanfolyam részletesen tárgyalja az iparjogvédelmi oltalmi formákat (szabadalom, védjegy, használati- és formatervezési-mintaoltalom), azok eljárásrendjét és gazdasági jelentőségét, az iparjogvédelem területén segítséget, információt nyújtó intézményeket és szolgáltatásaikat, az iparjogvédelmi kutatásokat segítő adatbázisokat. Az alapfokú iparjogvédelmi képzés írásbeli vizsgával zárul és alapfokú iparjogvédelmi képesítést tanúsító bizonyítvány megszerzését teszi lehetővé.

A képzésről szóló felhívás és a jelentkezés feltételei itt letölthető.

A szerzői jogi képzés keretein belül bemutatásra kerülnek a szerzői jog alapjai, a szerzők jogai és e jogok korlátai. A képzés kitér a szerzői művek felhasználása mellett a jogérvényesítésre, valamint bemutatja a nemzetközi és uniós jog vonatkozó szabályait.

A szerzői jogi képzés írásbeli vizsgával zárul és alapfokú szerzői jogi képesítést tanúsító bizonyítvány megszerzését teszi lehetővé.

A képzésről szóló felhívás és a jelentkezés feltételei itt letölthető.

SZTE Virtus néven vállalkozáskatalizátor programot indított a szegedi egyetem

A Szegedi Tudományegyetem elindította a Virtus Vállalkozáskatalizátor programját, amelynek elsődleges célja, hogy a vállalkozói szemléletet és a vállalkozói kedvet népszerűsítse az egyetemisták és a kutatók körében. A program nyitórendezvényét Co-creation: az ipari-egyetemi együttműködés jövője címmel tartották szeptember 19-én.

Az eseményt Prof. Dr. Kónya Zoltán, a Szegedi Tudomámyegyetem tudományos és innovációs rektorhelyettes nyitotta meg, amelyet Pitó Enikő kutatás-fejlesztési és innovációs igazgató előadása követett, amelyben bemutatatta az SZTE Virtus program célkitűzéseit, működési keretrendszerét és a program elemeit. Az újonnan induló program céljai között szerepel az intézmény fenntartható, vállalkozói egyetemmé pozícionálása, a vállalkozói lét népszerűsítse a kutatók és a hallgatók körében, továbbá a helyi start-up és spin out ökoszisztéma és az innovációs miliő katalizálása. Mindezeken túl a program arra ösztönzi a hallgatókat és a kutatókat, hogy ha van egy piacképes ötletük, akkor valósítsák meg.

A rendezvény vendégelőadója a Tamperéből indult nagysikerű innovációs hálózat, a Demola vezérigazgatója Mr. Ville Kairamo volt, aki beszámolt arról, hogyan készülhetünk fel szervezeti szinten a jövőbeli kihívásokra – többek között a fogyasztói magatartás változásaira – illetve, mit tehetünk annak érdekében, hogy az alkalmazottaink aktívan fejlődjenek. Mr. Ville Kairamo előadásában hangsúlyozta, hogy a versenyszféra szereplőinek, különösen adott üzleti problémára megoldást kereső vállalkozásoknak, fontos a kooperáció a magasan képzett millenniumi generáció tagjaival, vagy más néven Y-generációval, hiszen tudásuk értékteremtő erővel bír a vállalkozások számára.

Adott üzleti kihívás megoldásán több tudományterületről érkező hallgatók és az ipari partnervezető szerepet betöltő munkavállalói közösen dolgoznak együtt. Mivel az ipari kihívás megoldása multidiszciplináris megközelítésből történik, így egyrészt az ipari partner munkavállalóinak fejlődését is szolgálja, másrészt a hallgatók valós szakmai tapasztalatot szereznek azáltal, hogy egy valós üzleti megoldáson közösen dolgoznak egy-egy ipari szereplővel. Egyfajta közös értékteremtés történik a hallgatók, kutatók és az ipari szereplők között.

A Demola nemcsak lokális szinten kapcsolja össze a piaci szereplőket és a különböző területről érkező hallgatókat, hanem adott esteben globálisan is egy-egy ipari ötlet megoldása érdekében. Az SZTE Virtus Vállalkozáskatalizátor programnak is kiemelt küldetése, hogy fokozza az ipari szereplők és a hallgatók, kutatók közötti együttműködést. Jelenleg az SZTE Virtus program keretében hazai ipari partnerek bevonásával történik a kooperáció az egyetem és az ipari partnerek között. A téma megmozgatta a hallgatóságot, ugyanis az előadás végén számos kérdés merült fel a résztvevőkben és a kérdések láncolata egy inspiratív, interaktív beszélgetést indított el az előadó és a hallgatóság között.

ERC Information Day at the University of Szeged

ERCEA (European Reserach Council Executive Agency) delegation will visit the University of Szeged, 11 March 2019.

The purpose of the visit is to provide an overview of the H2020 regulations in respect of ERC, to offer tailored support and to respond to any specific questions arising.

The event will have two separate sessions:

Panel session 1: on ERC grants for researchers, considering to apply for an ERC grant, and to ERC grantees.

Related topics: Funding opportunities, the application & evaluation process and some practical advice on how to increase the chances of a successful application.

Panel session 2: on the administrative aspects of ERC grants management for administrators and management teams.

Related topics: Presentations about financial reporting and cost eligibility criteria, amendments.

Please find for more information here.

Attendance is free of charge, but please send an email to the email address below if you wish to attend the event: inno@rekt.szte.hu